Friday, August 30, 2013

Male or Female Kittens? - Cara membedakan anak kucing jantan dan betina

It is your first time having a new born kitten and you want to know their genital..? uh oh uh oh.. It's pretty simple to know their gander actually. What you need to do is.. count~!! yes yep count one two three and ahh you know if they are a male or a female~

Kalau ini pertama kalinya kamu punya anak kucing dan kamu pingin tau jenis kelamin mereka.. ahhhhh.. sebenarnya mudah banget loh di ketahui. Yang harus kamu lakukan cuman.. menghitung~!! yup yup menghitung satu dua tiga dan kamu akan tahu mereka itu jantan atau betina ya~
Cara membedakan anak kucing jantan dan betina
As for male.. there are 3 hmm lets say dots lol. So 3 dots (please see the photo above)
1. Penis
2. Balls lol
3. Anus 
As for Female.. there are 2 dots. 
1. Vagina
2. Anus

Untuk jantan.. ada 3 titik:
1. Penis
2. Buah zakar
3. Dubur
Untuk betina.. ada 2 titik:
1. Vagina
2. Dubur

So basically, you just  need to check how many dots they have. Ofc as they grow older it will grow, it won't be a dot anymore. I hope It helps ^_^ 

Jadi pada dasarnya, kamu hanya butuh melihat berapa titik yang mereka punya. Ya udah pasti lah ya kalau mereka tumbuh besar si itunya nggak akan tetap jadi titik-titik kayak gitu lagi xD Semoga pos ini bisa membantu ya ^_^

funny kitten

I think some of you may already know that I have new born kittens 3 weeks ago xD The kittens are still a kitten now.. but soon they will grow up to be a very fussy kitten -.-' you can check their story at TheStoryofMyCats.blogspot.com

Kayaknya beberapa dari kalian sudah tau ya kalau aku punya anak kucing lucu yang baru lahir 3 minggu yang lalau xD Mereka masih kecil sih ya tapi mereka tambah lama tambah nakal aja -.-' Kamu bisa cek sendiri cerita mereka di TheStoryofMyCats.blogspot.com

Oh My God, ever since they open their eyes and able to walk. They are walking everywhere looking their mommy. It's okey though. But they are still little and some of them are white. And my floor is white. What if.. just what if.. some people don't pay attention and creeek they step on them. That's why now I put them in the cage. They don't like the idea though but well it's for their best xD Oh well.. xD

Ya amplop, semenjak mereka buka mata dan bisa jalan sendiri. Mereka jalan kemana-mana sambil cari-cari mamanya. Nggak apa sih ya tapi mereka kan masih kecil, plus beberapa dari mereka warna bulunya putih terus si ubinku warnanya juga putih. Gimana kalau.. misalnya.. ada orang yang nggak lihat-lihat terus ugh nginjak mereka. Makanya nih aku sekarang kurung mereka dikandang hahaha tapi kayaknya mereka nggak suka deh xD Ya apa boleh buat~


What Pet Do You Have?

Follow on Bloglovin
Toko Luch Luch Craft

47 comments:

  1. Hi Dear,

    New Post Up: http://beauty-fulll.blogspot.com/2013/08/choies-my-new-shopping-destination.html

    ReplyDelete
  2. baru tau caranya begitu kalau masih kecil haha
    btw itu anak kucingnya uda gede, lucu banget..

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya kalau udah gede kan gampang dibedain xD
      iya ^^ udah mau sebulan ;D

      Delete
  3. Oh their genitals are so clever! Thanks for sharing on how to identify them. :)

    Visit my blog: I AM JENNIYA

    ReplyDelete
  4. this is such a HUGE help.
    thanks for this dear,
    two thumbs up!

    ---

    keyti of brushesandpens

    ReplyDelete
  5. ahahaha...agak pornokucing tp ini info yg sangat-sangat berguna :-D secara aku kadang bingung ngebedain jantan atau betina :-D xixixi

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkwkwkwk omongonmu sm kyk bf q wkt ku tunjuin fotonya xD
      iya sama2 ^^ seneng bisa bantu

      Delete
  6. Congrats on the new kittens!:)

    The info photo definetely shows it all very clearly:D It truly is helpful.

    Hugs:)

    ReplyDelete
  7. Aww they are adorable I love pets
    http://tifi11.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Your blog looks so lovely :)

    xoxo
    http://singingthumbelina.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Kukira yang 3 itu yang betina lho... >_<
    ternyata yang 3 itu yang jantan yaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hayoo jadi kucingmu jantan atau betina? ;D

      Delete
  10. haha this is funny they're adorable. Got a new follower here :P

    mandyshareslife.blogspot.com Come visit me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aw thank you ^^ i will follow you back Mandy ^^

      Delete
  11. So cute yet helpful. I'm a cat-less now but I'd love to have some kittens one day :))

    ReplyDelete
  12. cute cats! cute!
    http://tuttiigiornidelconsiglidiunadonna.blogspot.hu/

    ReplyDelete
  13. Kittens are so darned adorable... I would put them in a cage so they didn't get hurt either :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes i did put them in the cage ^^ they are very hyper kittens now xD

      Delete
  14. ternyata caranya gampang banget, makasih info nya ya
    males punya kucing betina, soalnya suka ngelahirin

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha iya emang. tp kan gak akan ada yg ngelahirin klo gak da jantannya xD

      Delete
  15. :)
    Biasanya tahu kalo yang gede saja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya yg gede kan gampang ya. klo ada bendolannya berarti jantan xD

      Delete
  16. Wow, I didn't know it was that easy, It's easieer with dogs, but, cmn, couting dots!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol yes count xD idk dog. i never see a little puppy xD

      Delete
  17. this is interesting !

    i'm always guessing and my bf teach me to look by their face
    male mostly have rounder face while female have sharp face
    i don't know? it's still hard for me :D

    would you like to follow each other?
    i'm having giveaway too

    rainxdropz.blogspot.sg

    ReplyDelete
    Replies
    1. i dont know about it but my female kitten havr rounder face xD
      i think you need to start to count xD

      Delete
  18. It actually helps :)
    Me and my bf have a baby kitten too. I think it is a male!

    mykindofjoy.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. aww >.< congrats!! i like male kittens :D they are hyperactive xD

      Delete
  19. eh itu anak kucing jenis apa??
    lucu banget ..
    gendut gitu kucingnya :')

    ReplyDelete

Thank you~~ You comment you get a hug and kiss from me hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...