Friday, May 31, 2013

DIY: Make Your Dress Special

cute dress

E: This is the dress I bought last week xD It was very cheap like only $5. I bought it because it has nice color and suit with my new bag <3  I will post photo of me wearing it in my next post (hopefully). 
My mom suggest me to make it more cuter so It didn't look too cheap xD
I got an idea by using a bracelet I bought in Bali few years ago. Another cheap pearl bracelet was only 3 cent. If you already visit Bali. There are some people selling bracelet in Kuta beach. It was very cheap (I don't know the price now since It was few years ago) This fake pearl bracelet last longer than any fake pearl bracelet I own. So next time I go to Bali. I will for sure buy more of this ^^ and you should too!
anyways read more 
I: Jadi ini baju terusan yang aku beli minggu lalu xD Murah banget cuman 50rb O_O Aku beli ini soalnya cocok ama tas yang baru aku beli hehehe nanti aku pos fotonya di blog pos aku yang berikutnya ;)
Jadi mamaku nyaranin aku untuk ngasih sesuatu ke dress ini supaya kelihatan lebih cantik juga supaya nggak kelihatan terlalu murah gituu hahaha jadi aku punya ide untuk pakai gelangku yang aku beli beli di Bali beberapa tahun lalu. Kan ada tuh ya orang yang jualan gelang di pantai Kuta. Harganya murah banget tapi aku belinya dulu banget, nggak tau kalo sekarang. Terus ini gelang lebih bertahan lebih lama dari gelang mutiara palsu yang lain. Dia nggak ngelontok gitu :) Jadi kalau ke Bali aku mau beli gelang kayak gini lagi xD 

how to dress
E: I think it's already nice. what do you think? :) You can let it be. I just feel like to add more. Make it special so your dress will look pricy maybe lol

I: Menurutku sih ini udah kelihatan bagus. Gimana menurut kalian? Kalian bisa ngebiarin ini kayak gini atau kalian bisa tambahkan sesuatu untuk ngebuat baju ini lebih spesial dan kelihatan mahalan hahaha

beautiful jewelry
E: This is the bracelet I was talking about. As you can see It looks fine after I own it for years! Except the dolphin.. Anyways bye bye bracelet. I cut it and sew it on my dress collar xD

I: Jadi ini nih gelang yang aku bicarain tadi :) Yang bisa kalian lihat, gelangnya masih kelihatan bagus kan? walaupun aku udah punya ini dari bertahun-tahun yang lalu. Ya kecuali lumba-lumba udah kelihatan gimana gitchu. Ya aku cuman potong terus jahit deh satu-satu ke bajunya :)

pearl dress
E: To make it easier for me and also fairly share. I divide these pearls. So on one collar round (or whatever it called since I don't know what it called) I sew 4 pearls :)

I: supaya mempermudah aku dan lebih adil. Aku bagi-bagi. Jadi satu bundaran (apa sih namanya?) pokoknya satu bundaran aku kasih  4 buah mutiara :)

beautiful dress

make your dress special

beautiful Korean dress

beautiful dress

I: So WHAT DO YOU THINK? hehehe Do you like it? If you curious on how the dress look on me as you can only see the top part of this dress xD so keep visit my blog ;) and See you in next post. Have a nice day!

E: Jadi Gimana menurut kalian? Suka nggak? ;) Kalau kalian penasaran gimana penampakannya baju ini di aku secara kalian cuman liat bagian atasnya doang ;D Jadi tetep selalu mampir ke blog aku. Sampai jumpa di pos berikutnya :) Semoga hari ini nggak hujan terus~!! Soalnya di malang sayuran jadi busuk gara-gara hujan nggak berhenti jadinya susah deh dapat sayuran hahaha. daaaaaaaaaaa

Oh wait wait!! Anyways Now me and my boy have our song~!! After watching US serial tv show, Bones. They said everycouple have their own song xD So I fussy my boy. I said "WE SHOULD HAVE OUR SONG!!" After fussy fussy fussy.. This is our song xD
IU and Seulong - Nagging :D

45 komentar:

  1. nice post :)

    thanks for sharing
    visit mine whenever you had a chance :D

    warmest regards,
    Miss Aa
    www.miss-aa.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ur welcome ^^ thanks for comment :)

      Delete
  2. Hahaa.. Tau aja di Malang lg ujan.. Kreatip bgt dear.. Selalu suka sm artikel km ^^

    *D*

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya thanks ya ^^ soalnya mamaku ngomel nggak bisa dapet sayuran. katanya tukang sayur, sayurannya pada busuk di malang xD

      Delete
  3. What a nice idea, it looks very cute.
    Dusana :-)

    www.letnedni.com

    ReplyDelete
  4. Great blog!!!

    May be we can follow each other..

    beingbeautifulandpretty.com

    ReplyDelete
  5. cute idea, thanks for sharing!
    Join my Oasap giveaway and win an item of your choice!xoxo

    stylemeetsbeauty.blogspot.ro

    ReplyDelete
  6. iiih kreatifnya mba inge, foto pas pakai dressnya mba, penasaran aku sama model bajunya :D

    ReplyDelete
  7. Great idea sis!
    The dress looks more awesome!

    love lots,
    TIn

    mypoeticisolation.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. You always have such amazing ideas, I love them!

    ReplyDelete
  9. So a beautiful Idea!!

    -vivi

    http://vibabiix.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. So beautiful! Certainly makes a nice addition!

    ReplyDelete
  11. very cute DIY.... <3

    Neha
    http://letstalkabouteverything1.blogspot.in/

    ReplyDelete
  12. You are very creative Inge... keep coming up with those ideas... I'll see the dress in your next post :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you, Launna! yes i will post it ASAP :)

      Delete
  13. What a cute dress!!!
    Have a nice weekend <3

    vintageiz.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. I love it!!!! I think is gorgeous!!

    www.plogstyle.com

    ReplyDelete
  15. I love this DIY! thank you so much for this!
    xoxo
    parisian-fairytale.blogspot.fr

    ReplyDelete
  16. boleh juga tuh ditambahin mutiara jadi manis :)
    buruan post yg lagi dipake haha

    xixixixi our song kirainn wkwkwk
    lagunya IU bagus2 semua download ah hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya semoga cepet ke pos xD banyak pos menunggu untuk di pos. iya bagus xD

      Delete
  17. Lovely idea!!
    http://miramoda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Uau !
    What a amazing Blog!
    Following!!
    :D
    http://mustbepink.blogspot.pt

    ReplyDelete
  19. very nice DIY!!!:)
    thanks for commenting on mu blog hun!
    xoxo

    www.fashionrailways.com

    ReplyDelete
  20. Very traditional design as my thinking it is very soft and pleasant to our body.Very nice.


    pepe jeans shirts

    ReplyDelete
  21. Kreatif bgt! Gak nyangka yach cuman ditambahin mutiara2 langsung jadi keren bajunya, sekeren yg ada di korean os itu yg harganya bikin elus dada :-p xixixi

    ReplyDelete
  22. Nice.like it.
    Lebih bagus lagi kalau jahitan nya di sembunyikan masukin d selipan collarnya. Ijin ngopy ide ya...next i will be try this one

    ReplyDelete

Thank you~~ You comment you get a hug and kiss from me hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Luch Luch Craft Template by Ipietoon Cute Blog Design